sábado, 15 de noviembre de 2014

Entrada 3: Imatges digitals

Una de les activitats que hem treballat en l'assignatura, és la simetria. La simetria es troba en la perfecció?
Això hem volgut averiguar. Utilitzant el phosothop, hem posat una fotografia nostra i hem fer una composició. El resultat ha sigut que és millor que ens haguèssim quedat amb la fotografia inicial...







Altre dels treballs realitzats va ser un exercici per saber les propietats d'una imatge, la mida, els píxels, el pes, la resolució...Finalment, vam canviar la nostra imatge en els diferents mode de colors que ens demanàven (RGB, CYMK, escala de grisos i imatge de bits).




Respecte a la frase que diu: "el procés importa més que el resultat", no estic gens d'acord. Crec que com tot el que passa a la vida, tot té un procés o un procediment i per arribar al resultat priemr has de passar per una sèrie de passos o fer unes tasques determinades. Quant més bo sigui aquest procés i més elaborat estigui, millor serà el resultat. Però dir que el resultat és el més impornat no el considero correcte, ja que darrere d'aquest resultat hi ha molta feina i moltes coses que no es veuen, que només ho sap la persona o persones que l'han fet. Per tant, per mi és igual d'important una cosa que una altra, ja que el resultat és allò que mostres i que finalment tothom veu  però el procediment són els passos que has de seguir per tal d'arribar a l'objectiu. A més, penso que durant el procediments aprens moltes coses i sense aquests aprenentatges no pots arribar a tenir un resultat.
Fruiter realitzat pel meu grup


En el cas de l'exercici de realitzar un nino amb imatges diferents, el meu grup vam escollir un fruiter. La imatge que hi ha a continuació és el resultat que ens va quedar. Estem satisfetes amb el resultat, tot i que jo, almenys estic més satisfeta del que he après durant la realització d'aquest treball, ja que he après a manejar una mica més el photoshop i crec que em servirà de cara a un futur.

Durant el procediment vam haver d'utilitzar eines que mai havia fet servir amb aquest programa i m'ha agradat molt.


Quan vam haver d'escollir quin ofici faríem, no va fer falta discutir, de seguida ens van posar d'acord. Som un grup que ens coneixem de fa un temps i hem après a adaptar-nos.

Jo crec que com a futura mestra aquestes eines que hem utilitzat en el programa phosothop si que em serviran. Però em serveixen més com a persona, ja que he après coses que em poden servir de cara als meus estudis i a la meva vida personal.
Pero quant a un futur com a mestre, estic convençuda que em servirá i ho posaré en pràctica seguríssim.




El collage directament, està clar que no és una activitat que puguin fer els infants d'educació infantil, ja que és difícil per a ells. segurament es poden fer moltes adaptacions amb aquestes edats. Per exemple, es poden treballar els oficis amb imatges com aquestes, llavors els infants aprenen l'ofici i els estris i complements que comporten aquest treball.

En el cas del fruiter, poden veure les diferents fruites i treballar els colors de les fruites, els gustos, poden treballar diferents complements que porta el fruiter com el davantal, la bascula, el ganivet, també es poden treballar les parts del cos d'una manera indirecta, ja que podem fer referència a que els braços i les mans són pastanagues, el cap és una sandía, el cos és una carbassa, etc. Així es podria fer amb altres oficis o fins i tot treballar altres temes.
també es pot utilitzar com a bits. Mostrar cada dia als nens una sèrie d'imatges durant un temps breu. Hi ha moltes maneres de treballar amb imatges, només hem de deixar fluÏr la nostra imaginació, creativitat i adaptar l'activitat al grup al qual ens exposem.
Això si, aquesta activitat amb infants ha d'estar guiades per l'adult, és a dir, per l'educador/a ja que haura de anar explicant als nens les imatges que va mostrant.






Els recursos que hem utilitzat en aquestes activitats han estat:

-Photoshop.
-Fotografies.


En aquest cas hem utilitzats aquests però n'hi han altres que també es poden utilitzar.




No hay comentarios:

Publicar un comentario