sábado, 15 de noviembre de 2014

Entrada 2: Icones i senyals

Bruno Gibert (2007).
 
Paraíso. Madrid: Los cuatro azules
Personalment, crec que aquest tema d’icones i senyals ha estat força divertit i m’ha fet treballar la creativitat, ja que a l’hora de realitzar els contes hem hagut d’utilitzar la nostra capacitat de creació, creativitat, imaginació,etc, per tal de posar imatges en narracions on poguessin quedar bé i siguin adequades.


Crec que hem treballar aquest tema, primer de tot, per diferenciar què és una icona i què és una senyal. Moltes persones i jo ho reconec, que en aquesta activitat m’he arribat a confondre. A part d’aquest objectiu que crec que la professora es va plantejar a l’hora de proposar l’activitat, crec que també l’ha fet per treballar amb imatges reals, és a dir, imatges que podem trobar a la nostra vida diària, senyals que estan al carrer i que veiem diàriament. També crec que ha volgut treballar la forma de com posàvem les imatges a l’aplicació (power point en el meu cas), ja que l’havíem de posar amb unes mides que fossin agradables per veure, amb un sentit i una coherència.Per tant, crec que l’objectiu de l’activitat també era aprendre a treballar i manejar imatges.


Per altra banda, com he dit anteriorment, altre objectiu era treballar la capacitat de creativitat i imaginació de cadascun dels alumnes.

Pel que fa a si és adient o no aquest tema a educació infantil, considero que explicar a un infant de parvulari un conte amb senyals, pot ser interessant. Tot i que el nen no reconegui les senyals o no les entengui, és una manera de començar a iniciar-se en aquest aprenentatge. A més, són senyals que veu pel carrer, que es troben diàriament, per tant, considero que és molt adient que de tant en tant se’ls hi mostri contes com aquests.


Com he dit abans, crec que és adient treballar amb aquests contes a un aula d’educació infantil. Pot ser els hi costi identificar les senyals, entendre el sentit de cada senyal amb el text, ja que hi ha senyals que pot ser no hagin vist mai o les hagin vist però no sàpiguen quin és el significat. Però jo crec que això és una cosa positiva i una oportunitat per a que comencin a aprendre el significat d’aquestes senyals que se les poden trobar al carrer passejant o al parc, per exemple. A més, considero que un educador o el emstre que hi ha a l’aula d’infantil, ha de mostrar el conte als infants, explicar-lo i a la vegada pot fer referència a les senyals i anar dient que signifiquen, etc. Així els infants quan després l’agafin per si sols, entendran que vol dir aquestes senyals, ja que la mestra l’haurà explicat anteriorment.



La decisió per part de la professora, en prohibir la utilització d’icones informàtiques a l’assignatura pot ser té un objectiu. Penso que la finalitat és que treballem amb imatges de senyals que podem veure al carrer, donant una volta o anant a comprar el pa. Vull dir, que són senyals que les veiem al nostre dia a dia.

Quan ens vam proposar valorar la feina dels companys, em va semblar una bona idea. Crec que tot treball pot tenir una crítica, sempre constructiva i que t’ajudi a millorar allò que has fet. Sempre una opinió d’un company va bé per veure en que t¡has equivocat, que has fet bé, etc. Per tant, em embla una bona idea aquest mètode de poder valorar els contes realitzats. No em sembla res difícil avaluar els contes dels meus companys, ja que crec que som estudiants i estem oberts a escoltar allò que hem fet malament o allò en el que hem de millorar. Jo, personalment, m’agrada que em diguin que els hi ha agradat del meu conte i que creuen que podria estar millor.


Tot i que m’agrada el mètode d’avaluar els ítems a través del campus, m’hagués agradat més fer-ho a la classe, ja que no és el mateix dir als companys parlant que ha agradat més i que menys, que a través d’uns ítems. Crec que els ítems et manquen una mica la llibertat d’expressió. Però tot i així, estic molt satisfeta del conte amb senyals que vaig realitzar. És una activitat que em guardaré i pot ser en un futur si tinc l’oportunitat, la proposaré als meus infants o treballaré amb aquests contes fets.
  
Conte fet pel meu grup a l'assignatura.








Els recursos utilitzats han estat:

- Power point.
- Contes (que ens va mostrar la professora a l'aula).
- Imatges d'internet.
- Buscador d'internet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario