Aquesta entrada va dedicada una l'activitat que vam realitzar a l'aula: L'autoretrat.
L'activitat de l'autoretrat ha complit els objectius que es tenien que assolir. Crec que és una tasca profitosa per a un futur com a mestre d’educació infantil.
És una activitat on aprens a utilitzar programes de l’ordinador com és el paint i a la vegada és una activitat on es pot treballar la identificació de persones,les característiques o els trets més característics de cada persona. Vull dir que en aquestes imatges o autoretrats surt el que més destaca d’una persona (colors dels ulls, si porten ulleres o no, color de cabell...) i pot ser un bon exercici per plantejar a alumnes d’educació infantil per treballar aspectes
com és el reconeixement d’un mateix i dels altres, la capacitat d’observació i identificació, etc.
com és el reconeixement d’un mateix i dels altres, la capacitat d’observació i identificació, etc.
A més aquesta activitat compleix les finalitats plantejades. Estic convençuda que aquesta tasca és una activitat on es treballa molt la capacitat d’observació. Com he dit abans, aquesta activitat permet a un infant conèixer-se i conèixer als de més, ja que l’autoretrat és com una autoimatge de tu mateix i surt els trets més característics de la teva personalitat o físic, per tant és una manera de treballar el coneixement d’un mateix i dels altres. També haig de dir, que depèn a quina edat estigui adreçada
l’activitat té un grau de dificultat alt, en la meva opinió.
l’activitat té un grau de dificultat alt, en la meva opinió.

A l’hora de realitzar els nostres avatars ho hem fet de dues maneres diferents: La primera, utilitzant programes dedicats a aquesta funció, és a dir, programes on només havien d’anar escollint les característiques del nostre avatar i la segona manera, amb el paint. Personalment, penso que realitzar-ho amb el paint és molt més difícil que amb les altres aplicacions, ja que amb el paint has de tenir unes destreses i bastant pràctica per poder fer un autoretrat decent.
Tot i això, cadascun té uns avantatges i uns inconvenients. Crec que com avantatges de les aplicacions de la xarxa, són que és molt més fàcil i ràpid, que hi ha una gran varietat d’objectes, de característiques de formes, etc. per posar al teu avatar i en la meva opinió queda molt més agradable per veure un avatar fet amb aquestes aplicacions. Com desavantatge puc dir, que a vegades el resultat de l’autoretrat, almenys a mi m’ha passat, no s’acaba d’assemblar al que jo volia fer en realitat. És a dir, que les propietats o opcions que et donen per posar al teu avatar no són les adequades o ajustades a com tu creus que ets. També hi ha limitacions en quant a roba o formes dels ulls, etc, i jo no trobava les característiques personals que tinc al meu rostre.
Respecte a l’avatar realitzat amb el paint, com avantatge, crec que si tens la destresa i l’habilitat de saber fer-ho pot quedar molt bé i pots fer-ho més personal, és a dir, dibuixar-te com realment et veus. Però quant desavantatges, crec que és difícil dominar el paint i si no saps ben bé com fer-ho et pot quedar un avatar molt senzill. En el meu cas, no tinc molta pràctica en aquesta aplicació i considero que em va quedar un autoretrat bastant senzill, per aquest motiu em decanto més per les aplicacions online.
.jpg)
La professora ha escollit els autoretrats de professionals dissenyadors perquè havia una gran varietat d’imatges. Havia diferents autoretrats realitzats amb programes diferents. L'objectiu de la professora era que els alumnes puguem veure una gran varietat d’autoretrats fets de manera diferent i amb programes diferents.
A través d’aquesta activitat dels dissenyadors he après que un autoretrat no ha de ser la imatge del teu rostre, sinó que pot ser algun objecte o alguna cosa que et representi o et sentis identificat amb aquest objecte o material. Per exemple si un músic li agrada la guitarra i es sent identificat amb aquest instrument, el seu autoretrat pot ser una imatge o un dibuix d’una guitarra. Cada autoretrat està fet d’una manera diferent i no vol dir que sigui pitjor ni millor, sinó que cada persona fa un autoretrat de la manera que més reflectit es vegi en ell.
Aquestes activitats són totalment aplicables a un aula d’educació infantil, però estic d’acord que s’hauria de fer una adaptació de l’activitat. La manera de com l’hem fet nosaltres a l’assignatura té un gran de complexitat i hauria d’ajustar aquest grau als infants depenent de l’edat a la que et vulguis adreçar.
L’activitat de realitzar un autoretrat em sembla que els infants de P5 podrien començar a fer-ho sols a l’ordinador, sempre amb una persona que estigui disposada a resoldre els dubtes que li puguin sorgir, però tant a P3 com a P4, considero que haurien de realitzar el seu autoretrat amb l’ajuda d’un educador, ja que crec que els hi costarà bastant fer-ho de manera autònoma.
Respecte a primària,ho poden fer de manera autònoma sense cap tipus de problema. També, és obvi que un infant que no disposa d’ordinadors a l’aula o té menys pràctica l’hi costarà molt més que altres que disposen d’ordinadors a les aules o que dediquen temps a manejar l’ordinador.
Recursos utilitzats per fer aquestes activitats:
- Paint.
- Pàgines com per exemple:
Enllaços interessants:
- http://www.tendencias21.net/Los-avatares-virtuales-influyen-en-la-vida-real_a30968.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario